Транспортна інженерія

Факультет “Транспортна інженерія” - один з найбільших в університеті. Зараз чисельність студентів факультету становить біля 450 студентів. На чотирьох його кафедрах працюють 8 професорів та 40 доцентів.

До складу факультету входить 4 кафедри. Із них 3 кафедри - випускні:

  • "Локомотиви та локомотивне господарство"
  • "Вагони та вагонне господарство"
  • "Прикладна механіка та матеріалознавство"
  • Кафедра "Теоретична та будівельна механіка" закладає основи підготовки майбутніх інженерів-механіків.

Кваліфікація інженера з транспорту - є однією з найдавніших, у той же час вона постійно розвивається, потребуючи глибоких і різносторонніх знань та визнаючи багатогранну інженерну діяльність у різних галузях техніки. Тому майбутні інженери-механіки вивчають широке коло базових теоретичних і прикладних дисциплін:

  • вищу математику
  • інженерну графіку
  • теоретичну механіку
  • опір матеріалів
  • теорію машин та механізмів
  • деталей машин
  • електротехніку
  • електроніку
  • менеджмент, бухгалтерський облік та інші

Студенти набувають практичних навиків роботи на комп'ютері, вчаться працювати з різними приладами та апаратурою. Навчальні лабораторії факультету оснащені сучасним дослідним устаткуванням, обчислювальною технікою.

На факультеті функціонують чотири галузевих науково-дослідних лабораторії:

  • лабораторія "Динаміка та міцність рухомого складу"
  • лабораторія "Вагони"
  • лабораторія "Технічне утримування і діагностика локомотивів"
  • лабораторія "Технологія обробки металевих матеріалів"

які проводять повний комплекс науково-дослідних робіт по створенню, випробуванню, експлуатації та ремонту рухомого складу, в тому числі і для швидкісного руху.

Лабораторії є головними на Україні і в СНД по випробуванню рухомого складу і колійних машин. Мають широкі наукові міжнародні зв'язки з США, Голландією, КНР, Іраном, Польщею, Угорщиною, Словаччиною і багатьма іншими країнами СНД.

Значна частина наукових робіт кафедр "Локомотиви та локомотивне господарство", "Прикладна механіка та матеріалознавство" спрямована на удосконалення конструкції рухомого складу та окремих його вузлів і агрегатів, діагностику з метою підвищення їх надійності та працездатності.

Активну участь в створенні першого магістрального українського електровоза приймали наукові співробітники кафедр "Теоретична та будівельна механіка" та "Локомотиви та локомотивне господарство".

Механічний факультет готує фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня: бакалавр, магістр.

Підготовка бакалаврів та магістрів здійснюється за такими спеціалізаціями:

  • "Локомотиви та локомотивне господарство"
  • "Вагони та вагонне господарство"
  • "Підйомно-транспортні, будівельні, дорожні, меліоративні машини і обладнання"
  • "Автомобілі та автомобільне господарство"

Крім того, студенти факультету мають змогу отримувати військове звання молодшого лейтенанта за спеціальністю "Застосування підрозділів і частин механізації при відновленні та будівництві залізниць".

На факультеті навчаються курсанти, які готуються стати майбутніми офіцерами Державної спеціальної служби транспорту України.
На факультеті ведеться підготовка наукових працівників вищої кваліфікації, активно діє аспірантура за спеціальностями "Рухомий склад залізниць і тяга поїздів", "Експлуатація та ремонт засобів транспорту". Кожний рік в ній навчається біля 10 аспірантів.

В 2004 році захистили докторські дисертації завідуючий кафедрою "Прикладна механіка" С.В. Ракша та проректор з наукової роботи університету С.В. Мямлін, в 2009 році - провідний співробітник ГНДЛ ДМРС Горобець В. Л., в 2011 році доцент кафедри "Локомотиви та локомотивне господарство" Капіца М.І., в 2016 році - доцент кафедри "Вагони та вагоннне господарство" Мямлін В.В.

Всі випускники факультету, без виключення, працевлаштовуються на залізницях та інших підприємствах залізничного транспорту, успішно працюють в науково-дослідних і проектних інститутах, на підприємствах по виробництву та ремонту вагонів і локомотивів не тільки на Україні, але і далеко за її межами.

 

                                              

Innotrans 2018: мрія студента-залізничника

Привіт всім! Мене звуть Максим, я студент 6 – го курсу, факультету Транспортна інженерія, кафедра «Локомотиви». У вересні 2018 року, мені пощастило побувати на наймасштабнішій і крутій виставці залізничного транспорту в світі.

Ще будучи студентом 5–го курсу, я взяв участь у конкурсі «Залізничник 2018» який організовує БФ Бориса Колеснікова. Пройшовши 2 етапи відбору, став одним з 70 переможців (всього було близько 1000 учасників) які отримали щасливі путівки до Берліна.

І ось на календарі 19 вересня, позаду більше доби подорожі на автобусі і в підсумку нас зустрічає центр Берліна. Рейхстаг і Бранденбурзькі ворота, перші пам'ятки, які ми побачили в столиці Німеччини.

Наступні 2 дні були присвячені відвідуванню виставки.

Так як, я за фахом локомотивщик, то весь мій інтерес був спрямований до тепловозів, електровозів і електропоїздів.

Електровоз Škoda 109E

Остання розробка компанії Alstom. «3–х системний локомотив», тепловоз в якому встановлена електрична силова установка, для того що б працювати від контактної мережі, а також від акумуляторних батарей.

В кінці другого дня нам провели міні екскурсію по основних визначних пам'яток Берліна.

Ці кілька днів пролетіли дуже швидко, залишивши хороші емоції, враження і знання.

На останок можу сказати: вчіться, цікавтеся, беріть участь у конкурсах і можливо в наступному році хтось із вас стане переможцем конкурсу і відправиться на подібного роду захід.

За словами організаторів, починаючи з 2018 року конкурс «Залізничник» буде проводитись щорічно. Так що у кожного студента з'являється додатковий шанс здійснити свою мрію.