Українська моваРосійська мова   www.diit.edu.ua
Університет
Головна
Співробітники
Навчальний процес
Наукова робота
Історія кафедри
ГНДЛ

ГАЛУЗЕВА НАУКОВО-ДОСЛІДНА ЛАБОРАТОРІЯ ДИНАМІКИ ТА МІЦНОСТІ РУХОМОГО СКЛАДУ

ІСТОРИЧНА ДОВІДКА

       В 1947 р. Всеволодом Арутюновичем Лазаряном при кафедрі будівельної механіки була створена наукова лабораторія моделювання, у якій досліджувалися динамічні процеси в поїздах при перехідних режимах руху. Завідувачем цієї лабораторії в той час був Л.П.Кузьмін.
       На базі цієї лабораторії в 1958 р. Всеволод Арутюнович Лазарян створив науково-дослідну лабораторію динаміки та міцності рухомого складу залізниць, яка за наказом Міністерства шляхів сполучення СРСР була затверджена в якості галузевої (зараз це – Галузева науково-дослідна лабораторія динаміки та міцності рухомого складу, ГНДЛ ДМРС).
Д.т.н., проф. Є.П.Блохін        Науковим керівником цієї лабораторії був її засновник – дійсний член Академії наук України Всеволод Арутюнович Лазарян, а в 1978-2012 рр. – професор Євгеній Петрович Блохін. У різні часи завідувачами цієї лабораторії були Л.П.Кузьмін, О.А.Львов, М.Є.Ітін, А.І.Стукалов, Є.П.Блохін, П.А.Чуприна, В.М.Захаров, С.В.Мямлін, М.П.Островерхов, Г.В.Євдомаха, у цей час лабораторією завідує Є.Ф.Федоров.
        У лабораторії працював В.Ф.Ушкалов, у цей час доктор технічних наук, член-кореспондент НАН України.
       У лабораторії та на кафедрі працював професор В.А.Каблуков, який потім очолював відділ науки і освіти Дніпропетровського обласного комітету КПРС, а з 1971 по 2001 був ректором ДІІТу.
       У лабораторiї i на кафедрi працював професор В. А. Каблуков, який потім очолював відділ науки та освіти Дніпропетровського обласного комітету КПРС, а з 1971 по 2001 був ректором ДІІТу.
       З лабораторією також пов'язана діяльність докторів наук, професорів Л.А.Манашкіна (він деякий час завідував кафедрою теоретичної механіки) і О.В.Юрченка (довгий час очолював кафедру одного з університетів Росії).
       На кафедрі й у лабораторії тривалий час працював професор В.Д.Данович (1936-2004).
        У теперішній час Галузева науково-дослідна лабораторія динаміки та міцності рухомого складу залізниць (ГНДЛ ДМРС) є головною по Укрзалізниці з питань безпеки руху рухомого складу, взаємодії колеса з рейкою, поетапного подовження строку служби тягового рухомого складу, що вичерпав свій ресурс, наукового супроводження розробок при створенні нових електровозів і модернізованих одиниць тягового рухомого складу. Лабораторія однією з перших в Україні була акредитована як випробувальна в системі сертифікації УкрСЕПРО (на технічну компетентність і незалежність при проведенні випробувань всіх типів рейкового рухомого складу залізниць). На сьогоднішній день ГНДЛ ДМРС входить до складу Випробувального центру ДНУЗТ, акредитованого Національним агентством з акредитації України, атестат № 2Н1100 від 28.03.2014 р. Лабораторія була визнана Регістром судноплавства Російської Федерації та пов'язана з науковими установами Угорщини, Німеччини, Греції, Голландії, Ірану, Китаю, Словаччини, США, Франції та країн СНД.

СКЛАД ГНДЛ ДМРС

СКЛАД ГНДЛДМРС

ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ДОСЛІДЖЕННЯ

       Основні напрямки наукових досліджень кафедри будівельної механіки і лабораторії динаміки – динаміка (у тому числі динаміка поїзда), міцність і стійкість руху рухомого складу залізниць.
       При участі лабораторії під керівництвом В.А.Лазаряна проведене випробування швидкісного вагона-лабораторії з реактивною тягою, з яким уже в 1973 р. була досягнена швидкість руху 250 км/год.
       Об'єктами теоретичних і експериментальних досліджень кафедри й лабораторії з метою визначення динамічних показників, безпеки руху й міцності рухомого складу були більш 30 типів локомотивів (включаючи локомотиви французького, чеського, фінського, литовського виробництва); більш 50 типів колійних машин (включаючи машини австрійського та італійського виробництва); більш 60 типів вантажних і пасажирських вагонів (у тому числі німецького, польського і французького виробництва); більш 20 типів поглинаючих апаратів і гальмівних пристроїв, а також усі вагони-самоскиди для магістрального і промислового транспорту. В числі рухомого складу, приймальні та сертифікаційні випробування якого проводили співробітники ГНДЛ ДМРС, перші Українські електровози , новий, для залізниць України, тип рухомого складу – рейкові автобуси виробництва польської фірми ПЕСА, сучасні локомотиви та електропоїзди вітчизняного виробництва та виробництва провідних світових виробників самохідного рухомого складу фірм Шкода, Сименс, Хюндай. Майже всі ці досліди супроводжувалися математичним моделюванням і відповідними розрахунками.
       У лабораторії розроблені автономні автоматичні системи керування тягою і гальмами допоміжних локомотивів з'єднаних поїздів, які дозволили успішно водити вантажні поїзди масою 12 тис. тонн, і пасажирські поїзди, які складалися з 36 вагонів. Розробляються безпечні (за рівнем поздовжніх зусиль у поїзді) і енергозберігаючі способи водіння поїздів, а також тренажерні комплекси для навчання локомотивних бригад передовим технологіям водіння. Тривають роботи із проблеми зносу колісних пар і рейок.
       Методики ресурсних і міцнісних випробувань, що розроблені в лабораторії, визнані в Україні, Росії, а також за кордоном.
       Щорічно лабораторією виконується до 10 науково-дослідних робіт за заявками Укрзалізниці, підприємств транспортного машинобудування, а також за контрактами з іноземними підприємствами та відомствами.
Університет | Головна | Співробітники | Навчальний процес | Наукова робота | Історія кафедри | ГНДЛ
© Махінько О.І. & Co, 2016