Електрорухомий склад залізниць

 

Опитування: Освітня програма «Електричний транспорт» (БАКАЛАВР) очима випускників. Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна (ДІІТ).

Опитування: Освітня програма «Електричний транспорт» (МАГІСТР) очима випускників. Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна (ДІІТ).

 

Історія кафедри

Рішенням уряду УРСР від 23 березня 1930 року засновано Дніпропетровський інститут інженерів залізничного транспорту (ДІІТ). На електротехнічному факультеті були створені кафедри: електротехніки, електричних машин і енергопостачання.

                                                                                                                             В. Є. Розенфельд                                                  

 

У червні 1932 року ухвалено рішення про організацію в ДІІТі підготовки інженерів за фахом “Електричні залізниці” та створено кафедру електрорухомого складу, яку очолив видатний вчений електромеханік Віталій Євгенович Розенфельд. Організація навчальної роботи була доручена відомим фахівцям в галузі електричної тяги доцентам  Забродіну В.О. і  Шляхто П.М.

У 1937 році електротехнічний факультет було перетворено в енергетичний у зв’язку з необхідністю збільшення інженерів електросилового господарства. Випуск інженерів-електромеханіків було припинено через скорочення темпів електрифікації

П. М. Шляхто

В. О. Забродін

У 1959 році на кафедрі електрорухомого складу відновлено випуск електромеханіків у зв’язку з прийняттям Генерального плану електрифікації залізниць СРСР. Першим завідуючим кафедрою електрорухомого складу після її відновлення став доцент Сергій Кузьмич Латишев (за сумісництвом декан факультету електрифікація залізниць). Для підготовки інженерів-електромеханіків були створені лабораторії: електрорухомого складу постійного і змінного струму, тягових двигунів, електричної тяги, ремонту рухомого складу.

С. К. Латишев

 

У 1959-61 роках для навчальної і науково-дослідної роботи було побудовано електрифікований полігон  довжиною 6,3 км, в який входили: електродепо, тягова підстанція і лінія передачі  35 кВ.

Електрифікована залізнична лінія з’єднувала територію інституту з Придніпровською залізницею, що дало змогу проводити заняття безпосередньо на електровозах. У 1962 році за розпорядженням міської влади колію було демонтовано.

Навчання на “живому” електровозі сприяло підвищенню якості підготовки інженерів-електромеханіків.

Педагогічні кадри кафедри поповнювалися з числа випускників ДІІТу, що мали досвід практичної роботи на електрифікованих залізницях .

Кафедру електрорухомого складу очолювали:

з 1960 по 1970 р.р. - доц. Кучма Калинник Григорович;

з 1971 по 1975 р.р. - доц. Вісін Микола Григорович;

з 1976 по 1977 р.р. - доц. Михайленко Євгеній Онісімович;

з 1978 по 1988 р.р. - доц. Петрович Леонід Вікентійович;

з 1989 по 1997 р.р. - доц. Гетьман Геннадій Кузьмич;

з 1998 по 2001 р.р. - проф. Коротенко Михайло Леонідович;

З  2002 року і до теперішнього часу кафедру очолює  професор, доктор технічних наук Гетьман Г. К.

К. Г. Кучма

М. Г. Вісін

Є. О. Михайленко

Л. В. Петрович

Г. К. Гетьман

М. Л. Коротенко

Колектив кафедри 1971 р.

Колектив кафедри 1980 р.

Колектив кафедри 1992 р.

З 1932 року на кафедрі “Електрорухомий склад залізниць” підготовано понад 4000 інженерів-електромеханіків залізничного транспорту, які працюють на залізницях і в інших галузях промисловості України та країн СНД.