Науково-дослідна робота
При кафедрі функціонують дві галузевих науково-дослідних лабораторії, що займаються широким колом питань в галузі дослідження мостів та тунелів.
Галузева науково-дослідна лабораторія штучних споруд є провідною з питань проектування, розрахунку та технічного супроводу будівництва мостів та штучних споруд на транспорті.
Основні наукові напрямки ГНДЛ ШС:
- Теоретичні основи розрахунку напружено-деформованого стану будівельних конструкцій, будівель і споруд; задачі динаміки, стійкості штучних споруд.
- Взаємодія транспортних засобів з елементами будівельних конструкцій.
- Питання безпеки руху транспортних засобів по штучним спорудам.
- Застосування ресурсозберігаючих технологій при проектуванні автодорожніх, залізничних мостів.
- Вдосконалення норм проектування, інтеграція національних і зарубіжних Кодів.
- Розробка уточнених математичних моделей, інженерного та наукового програмного забезпечення для аналізу роботи мостових конструкцій
- Обстеження та випробування залізничних та автодорожніх мостів різних систем, що експлуатуються.
- Визначення вантажопідйомності металевих та залізобетонних прогонових будов.
- Розробка заходів по забезпеченню пропуску перспективних навантажень в умовах високих швидкостей руху.
- Впровадження автоматизованої системи експлуатації мостів та інших споруд (СЕМС).
Галузева науково-дослідна лабораторія механіки ґрунтів є провідною з питань розробки методів розрахунку земляного полотна та підземних споруд, а також із контролю якості ґрунтів та визначення їх фізико-механічних властивостей.
Основні наукові напрямки ГНДЛ МГ:
- Розробка методів стійкості укосів залізничних насипів, основ і фундаментів, інженерних споруд залізниць і автомобільних доріг.
- Розробка методики розрахунків і способів укріплення земляного полотна та штучних споруд залізниць на підроблених територіях.
- Контроль якості ущільнення ґрунтів методами динамічного зондування і акустичним, дослідження стійкості тунельних конструкцій і розробка методів їх гідроізоляції.
- Дослідження та розробка рекомендації по визначенню динамічної стійкості земляного полотна.
- Розробка технологій закріплення основ і фундаментів транспортних споруд.
- Дослідження фізико-механічних властивостей ґрунтів при будівництві та ремонті інженерних споруд;
- Розробка методів розрахунків стійкості земляного полотна та інженерних споруд на основі комп’ютерних технологій.
Працівниками кафедри та лабораторій опубліковано ряд наукових робіт, зокрема патентів, монографій, інструкцій, навчальних посібників тощо.
Починаючи з 2011 року кафедрою випускається науковий журнал «Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика».